Stekenjokk - ödmjukt minne


När vi åkte vidare fick jag uppleva otrolig natur.
Har ändå besökt en hel del fjäll men detta var ett alldeles speciell stund. Krokiga björkar övergick till lägre och lägre vegetation. Till slut var inga växter högre än 30 cm. I det karga landskapet stiger snöklädda fjäll.
Passerade en skylt, 876 meter över havet. Snöfläckar alldeles intill vägen samtidigt som det var varmt.....
Jag som annars är van att kameran åker fram kvickt fick någon typ av "njut-här-och-nu-upplevelse" så jag fick bara med mej 1 foto, dessutom inte särskilt bra.
Då kanske du kan förstå att det var väldigt speciellt !!! 

Husbilar och husvagnar blev som små "pluttar" vid vägkanten där många valt att stanna. En del för att fotografera och några för övernattning.
Jag vårdar bilden av fjället i min alldeles egna databank, dvs "the brain".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0