Åsele Marknad

  

När vi vände husbilen mot norr igen för hemfärd passerade vi Åsele där en av Sveriges största Marknader just pågick. Fick en bra plats på en av ängarna (alla gräsytor=camping) alldeles intill marknaden.
Det var hur mycket folk som helst !!!
Försäljningen verkade gå bra och vi bidrog med några fantastiska köp ! Fiskespö, lukttvålar, sandaler, rökt Åselefläsk, Magic Slicer........ Ja du förstår, sånt man inte visste att man behövde.
Till och med på "campingen" förekom det försäljning. En liten tjej på 7 år gick med sin farmor och sålde nybakade bullar för 8 kr styck. ALLA köpte. Vad månde bliva, en entreprenör antagligen?

  

Hälgo sålde också bra. En hamburgare som ser ut som Hälge ! Ja herregud vad man kan hitta på.

Kommentarer
Postat av: Katrin

Hej hej! Har hittat din blogg, jag va en av grannarna på Campingen. Jag som va lite frusen och fick din "mans" jacka över benen... Trevligt att träffas. Hörde att ni fick mer sällskap av min kompis föräldrar. Fick en bild när ni va på pizzerian.

Verkar som om ni gjort en del fynd på marknaden iaf. Jag har själv skrivit lite om vår vistelse. Jag bloggar också varje dag. Det har blivit som ett gift.

Ha det så bra på er tripp i husbilen!

2009-07-20 @ 23:45:57
URL: http://www.katrinkarlstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0