Småforsarna i Västerbotten


Brasa och marchaller gör höstmörkret extra trevligt.

Småforsarna i Byske älv blev helgens utflyktsmål. Dottern hörde av sig och berättade att i Barcelona var det 35 grader, hos oss betydligt humanare 18 grader. På lördagkväll intogs nationalrätten Surströmming med tillhörande nypotatis och tunnbröd. Mums !

På söndag tar jag en promenad i tidig morgontimma. Morgondimman omsluter fortfarande träden och luften jag andas in är fuktig. En korp flyger förbi alldeles ovanför mitt huvud och det är så tyst ute att jag faktiskt kan höra dess vingslag.


  
Välkommen hösten !           På lingonröda tuvor fanns enbär till höstens älgstekar.  Foto: CL

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hej igen! Jag ser ju husbilen stå på er gård ibland - och sedan är den borta, så jag har förstått att den får fara på småtripper då och då.

Så bra att du håller koll på vårt bygge - nu är det bara tre dagar kvar tills vi har nycklarna i vår hand... (Fönstren på övervåningen är sonens rum, f.ö.)

2009-08-25 @ 21:35:13
URL: http://husbyggarens.webbsida.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0