Jag och Lillbabs i Sikfors


  
Kaninhopp på hög nivå.                                                               Hängbro över älven.

På 60-talet var Norrbottens största nöjesattraktion Udden i Sikfors. De flesta stora svenska artisterna uppträdde där samtidigt som man åkte pariserhjul, dansade och tältade. 100-tals tält på ängarna och på parkeringen trängdes PV, Amason och Folkvagn !  ALLA skulle dit för det var där allt hände. Där uppträdde naturligtvis Lillbabs som nu 53 år senare entrar scenen ! Naturligtvis sjöng hon sin genombrottslåt, den om KlasGöran.

  
Dammluckorna öppnas.            Röde och Rått uppträder.                Liten Elin i augusti-sol.

Piteå Energi firar 100 år och det skedde med öppning av dammluckor och mängder av sidoarrangemang i Sikfors. Mycket lyckat !  Fullsatt camping, fullsatt Folkets Husparkering så för oss blev det vildcamp som så många andra.
Intill oss står en husbil vars ägare jag tyckte såg bekant ut. Döm om min förvåning när jag insåg att det var en kusin-vitamin med make som parkerat intill !
De bor mestadels i Amerika, dvs. Alabama. Vi hade MYCKET att prata om och nostalgin tog tag i mitt hjärta. Vilken trevlig kväll !  
För mig som tycker om countrymusik kunde de berätta att de sett Willy Nelson live !
De bor vackert med mycket sol, snabbväxande tall och bomullsplantager intill. I mitt huvud startade bilder ur filmen Purpurfärgen (en av mina favoriter) att dyka upp. När jag såg den filmen de första gångerna hämtade dottern alltid ett badlakan till mig eftersom hon visste att jag skull gråta hejdlöst.....

       
                                

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Carola



Vilken trevlig dag i Sikfors

Ångrade inte att vi stannade på Lill-Babs, jag tyckte hon var fantastisk bra med allt snack mellan de gamla gobitarna Klas-Göran mm



Hälsningar Harriet

2009-08-16 @ 19:56:22
Postat av: Anonym

Tänk, jag har också hunnit vara i Sikfors några midsomrar tillsammans med maken. Det måste ha varit i slutet av 60-talet eller början av 70-talet.



Ja visst blir huset fint? Och tack för ditt välkomnande! Vi ska ha öppet hus någon lördag så att vi får träffa alla grannarna.

2009-08-18 @ 21:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0